Friday 10 June 2011

RE-POST : MAKSOD TSEEEDIR & HEBORANN?



ini syera.kwn saya.dan saya suka ekspresi dia.


..............................................................................................

Kepada sesiapa yg rapat dengn saya mesti kenal saya.untuk makluman tuantuan dan puanpuan saya dikenali dengan perangai pelik.ayat pelik.dan perwatakan gila2.tp xsuma nampak sbb hanya org2 yg bertuah aje tahu siapa saya yg sebenar.haha.(mcm lah ko ni artis pulak apittt.hahah) ye.itulah saya.saya mcm sesumpah.dengan family saya lain.dengn kwn rapat lain.dengn org bese lg lain.dengn ehemm ehemm pon lain.heeee.tp itulah diri saya dan sgt sukar nak ubah.so la ni saya nak bitao lah satu rahsia dari word2 yang selalu menjadi word harian saya.haha.bg anda yg xmengenali saya.saya ada beberapa word yg sgt pelik utk org biasa terima.haha.disebabkan ramai permintaan yg ingin meminta supaya saya mengishtiharkan maksud word2 tersebut.saya lakukanlah untuk anda.tp xbanyak.Cuma dua aja boleh saya ishtiharkan. (hoiii.kau ingt kau penyimpan mohor besar2 yg selalu umumkan bile hari raye tu ke hah.cheiittt. Ahahha) .dah2 merepek.okokok.ini dia ye tuantuan dan puanpuan.word pada hari ini ialah,


[BTW.ENTRY NI DITUJUKAN ESPECIALLY UNTUK WAKIL PERSATUAN HAK HAKHIDUPAN LAUT DAN AYAM AYAM TERNAKAN BG KOMUNITI SEMPANG PULAI,PN.WAN NUR IZZAH (izzah jgn marah)]

Tinining nining nining……….. “bunyi surprise tuuu.alaaaa.k fine.xjadi (-_-) “

TSEEDIR

Perkataan sebenar : tidur
Maksud tseedir : tidur.lalai.membuat kesalahan yg lawak.cuai.
History tseedir : ia terjadi bila suatu mlm.bersama seorg rakan.saya telah dengan tdak sengajanya terslh sebut tidur mnjadi tidir.dan bila dimelaka,saya membawakn perkataan tersebut.lalu seorg dr rakan mendengar,(ikhwan).lalu pada masa itu.dia cuba imitate cara seorg lecturer bercakap (miss afifah).dan apabila disebutnya menjadi ‘tseedir.jadi saya tlh terdengar dan terus menggayakan perkataan itu dikalayak umum.terutama budak2 kelas di uitm.haha.xsangka word tu mnjadi femes dikalangan rakan2 dan department photo uitm melaka.malah lecturer pon taw.(walaupon ramai yg salah menyebutnya pada mula) haha

HEBORANNN
Perkataan sebenar : hiburan.
Maksud heboran : sukaria.happy.mainmain
History heboran : suatu petang di hari jumaat.setelah pulang dari sekolah bersama rakan singgah di kedai buah di sebelah tunas manja.biasalah selalu memg ke situ cari buah pelam separuh masak.mmg sedap gile.pastu ade seorg pekerja kedai buah tu.seorg wanita berbangsa indonesia.dia bertanya kepada kami.tidak hiburannnn kahhh? Saya terkedu (bersama rakan) what the hell? Hiburann? (kami mane faham bahase indon) ahha.saya pon tanye. Haahh? Hiburann? Ape tuuu? (sambil buat muka pelik.ala mcm muke korang bile saye ckp bende pelik2 la) haha.dia kata owh.tdak cuti kaahhh? Haha.saya dengn kawan sambil gelakkk berkata “owhhh.tak tak.hahha.punyelah lawak.dah la intonasi akak indon tu sangat lawak.sampai Melaka.saya masih bawa perkataan tu.tapi pada mulanya ianya sekdar suka2.housemate sayalah yg lawak.boleh dikatakan setiap hari.malam2 menjerit ramai2 “heborannnnnn kahhhhhh?” (org sebelah sabar jela ngn prangai kami yg mcm anjing laut yg xreti dok diam ni” haha.naik part 6 saya masih gunakan.tp kali ni lg “frequently” so org dok tanya.apekebendelah heboran.heboran.hahahaha.saya xpenah bgtau sesapa.hahah.tp mereka pon dok selalu jugak sebut.buat saya tergelak aje.hahahha
.....................................................................................

So.dengan penjelasan ini dapat bahagiakan otak anda suma yang puas dok memikir saban hari tu ye.moga hari2 anda bersama suami anda bahagia.dan moga dikurniakan anak2 yg soleh dan solehah serta cantik2 dan hensem2.makcik2 kat tepi tu jgn senyum2 ye.haha.ape kau merepek la apit.dah2.p basoh pinggan kt belakang tu.kemas bilek.haishh.banyok bebeno baju.ko dh mcm pindah dok Melaka dh tau x! sory2.jgn dilayan sgt otak ni.biol t.ahahaha./salam sayang dr saya ya.moga anda sehat sentiasa dan selalu mendapat kerahmatan dariNya.amin.

p/s=ok ini bebelan paling panjang yg penah saya tulis dlm mane2 entry blog.untuk pengetahuan tuan2 dan puan2.saya tdak menyukai untuk menulis panjang.biar bnyk gambar dr bnyk tulisan.mengantok org satgy.hahaha (sory2 ye blogger2 yg kuat mencarut tulis panjang2 tuuu.ngeeee) k tata.nak p mkn keropok lekor sambil cicah sos dr perusahaan kak jah sekeluarga.k bai J






:MAAF.ENTRY INI BERBAHASA MALAYSIA (WALAUPON BNYK GUNE AYAT KAMPONG) .KEPADA PENGUNJUNG2 DARI LUAR NEGARA (EUROPE ESPECIALLY) (KAU INGT KAU INTERNATIONAL KE APIT HAH? FOLLOWERS PON BARU JE 52.DUIT DLM BLOG PON BARU JE LIME POSEN .ADE HATI NAK EKSEN2 MCM ARTIS.HAHAH) “”XMALUUU.ORG PON BELI”” .MAAF DIPINTA DARI SEPULUH JARI KAKI DAN TANGAN SERTA HELAIAN RAMBUT INI.HUHUUU P AMEK KAMUS.TRANSLATE BALIK K.K BAI

No comments:

Post a Comment